Visar inlägg med etikett ont. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ont. Visa alla inlägg

lördag 23 augusti 2014

Skräp



Alltså denna sommaren har varit en sån besvikelse vädermässigt.. Hela juni var snorkallt och regnigt, juli var amazing med superväder och nu i augusti är vi tillbaka på ruta ett. Känns som oktober redan. :(  
Igår var jag hos tandläkaren igen (vilken överraskning va?) och det gick superfort, men fick med gummisnoddar hem. Dom ska jag spänna fast mellan över och underkäken för att de ska hjälpa till att flytta tänderna så det gjorde jag igår kväll men jag inser nu att jag inte ens kommer kunna äta gröt på grund av smärtan. Folk tycker att man är mesig och tror att det inte gör så himla ont med tandställning men det är ett rent helvete. Värk i käkar, skavsår i munnen och huvudvärk, på mig kommer det i perioder så det är iallafall inte konstant. 

Varje gång jag kommer från tandläkaren skyndar jag mig att äta något extra gott eftersom jag vet att jag inte kan äta ordentligt sen, efter det shoppar jag alltid. Lite mindre bra för min plånbok men det gör det mycket lättare att stå ut. Igår blev det en grillad macka med pesto och mozzarella,  såå gott😍 och sedan fick två tröjor och en mysig halsduk följa med hem. 

Usch vad alla mina inlägg blir  osammanhängande haha men jag vaknade precis av smärtan. Hoppas ni hänger med iallafall, det blir ju lätt osammanhängande när man skriver typ ett inlägg i månaden. 

måndag 21 juli 2014

Längtar..


Nu är det exakt 134 dagar kvar och nervositeten börjar komma krypande. 

Sist jag var hos tandläkaren lossnade ett av fästena längst bak efter två timmar och jag tyckte att det var ren lättnad om jag ska vara ärlig. De fästena längst bak gör att jag har skavsår precis hela tiden. Förut har ju kinden blivit härdad men sedan var jag tvungen att ta bort dem när jag opererades och nu härdas inte kinden något mer. Jag har alltså ett hål på höger insida av kinden :( vax hjälper inte heller eftersom det är så pass vasst, men jag har börjat klippa sönder ekologiska bomullspads till små små bitar som jag kilar fast. Dom sitter länge och skyddar bra. Är det någon mer som har råkat ut för detta? Jag funderar allvarligt på att ta bort de fästena, jag vet att det blir finare och går snabbare om dom sitter där men det gör så jäkla ont...

tisdag 18 februari 2014

Infektion

Svullnaden i kinden gick ner rejält dag 5 & 6 men nu kom nästa problem såklart.. Har troligen fått ner bitar av mat i såret trots stygnen så det har blivit en infektion. Så jäkla äckligt. Ska till Käkkirurgiska imorgon så får de spola ur det och sy om. Håller tummarna för att jag inte blir lika svullen igen.. 

lördag 15 februari 2014

Dag 5 efter tandutdragning

Idag mår jag sådär.. Önskar all smärta bara kunde försvinna. Det gör till och med ont att äta soppa. Överallt på nätet där jag har läst skriver folk att de åt som vanligt dagen efter och att det inte var så farligt. Men det kanske är jag som har låg smärttröskel haha. 


torsdag 13 februari 2014

tisdag 11 februari 2014

Dagen efter tandutdragning


Ligger i sängen och tycker synd om mig själv. Vilken himla tur att jag är ledig idag säger jag bara. Jag vaknade 7 imorse av att jag hade så himla ont :( 

Jag är lite svullen på höger kind men jag har ont från kindbenet och ner på halva halsen. Det gör ont när jag sväljer, pratar och gapar. Vilket är synd för jag är hungrig som en varg.