torsdag 9 oktober 2014

Det närmar sig

Igår var jag iväg till Falun igen, den här gången till käkkirurgen. Fick träffa min kirurg (som verkar hur bra som helst), tog blodprov, blev röntgad, undersökt och fick träffa narkosläkaren. Kände verkligen att det blev lite för mycket information så jag kommer typ ihåg hälften haha men ska försöka summera det lite. 

Båda mina käkar kommer flyttas eftersom det sällan blir bra när man bara flyttar en käke. Överbettet ligger just nu på 12 mm. Operationen kommer ta ca 4-6 timmar och jag kommer spendera ca tre dagar på sjukhuset efteråt. Dom första två veckorna efter är man tydligen inte så kaxig haha, efter tre veckor börjar svullnaden gå ner. Så det blir ingen skola för mig i december då jag kommer se ut som en badboll i ansiktet. Men det blir skönt tror jag, kommer få ett aslångt jullov. Jag kommer inte att få tugga överhuvudtaget på sex veckor så det var mindre kul men å andra sidan vill man troligen inte tugga ändå haha. 

Jag hoppas verkligen att det kommer bli fint, men det tror jag nog. Jag har såna komplex för min profil just nu, tänker på det hela tiden verkligen så det är jättejobbigt. Inte så att jag känner mig asful men jag tycker att det är drygt till exempel när jag vet att folk ser mig från sidan osv. Nu är det 55 dagar kvar! Börjar bli sjukt nervös haha..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar