fredag 23 maj 2014

Dör lite i det fina vädret



Känns som att jag blivit överkörd av ett tåg, på käken iallafall. När jag opererade bort visdomständerna tog de även bort fästena på tänderna längst bak för att det skulle göra mindre ont när jag var svullen och guess what? De satte tillbaka dom igår. Det spände bara lite på kvällen så jag tänkte att det här var ju chill, men nu alltså.. Tror jag dör.. Kommer inte ens kunna äta lunch idag och det som skulle bli schnitzel. #prayforLinnea

Hoppas verkligen att det kommer att vara värt det i slutänden, 1 1/2 år avklarat och lika lång tid kvar tills jag blir av med tandställningen :/ 

Tack gode gud för vädret iallafall! 😃

fredag 9 maj 2014

Snart så




Opererade bort visdomstand nummer två för några veckor sedan och det gick jättebra. Slapp infektion den här gången och det tog lite mer en vecka innan svullnaden släppte. Man märker typ ingenting under operationen fast man är vaken och det är jätteskönt för jag är så jääkla rädd för allt som har med sprutor och sånt att göra haha.. 
Räknar ner dagarna till operationen, det är bara 207(!!) dagar kvar nu 😃 Jag längtar så jävla mycket.. Tänk att få en fin profil och slippa gropen i hakan, jag är även mörkare i mungiporna och på hakan på grund av mitt överbett och det ska bli så jävla skönt att slippa. Jag hoppas iallafall att det blir fint sen hehe, det är ju lite svårt att veta innan men tydligen så kommer de göra om mitt ansikte i 3D i datorn så man får vara med och bestämma hur man kommer se ut sen. Det låter som värsta science fiction filmen haha..
Men men, nu taggar vi till sommarlov, 34 dagar kvar. 😃 Ha en bra vår hörni, puss

torsdag 3 april 2014

Känner mest såhär just nu



Räknar dagarna tills operationen. Jag är galet spänd nervös pirrig lycklig otålig rädd och nyfiken på samma gång. På ett sätt längtar jag efter att lägga mig på operationsbordet just för att jag kommer se ut totalt annorlunda (enligt kirurgen iallafall). Men samtidigt vill jag bara säga att "nej men jag har ångrat mig, det blir inget". Jag tror ändå att det är mitt absolut bästa beslut, även om man ska vara nöjd med sig själv som man är så är inte jag det, och det är väldigt tråkigt. 


torsdag 20 februari 2014

Infektionen behandlad!

Min infektion var iallafall inte så illa vilket var skönt. De spolade hålet och stoppade sedan ner en 10cm lång remsa full med antibiotika. Det gjorde sjukt ont en stund efter men nu är det ganska lugnt. Tröstade mig med att beställa klipptid tills imorgon! :-)


tisdag 18 februari 2014

Infektion

Svullnaden i kinden gick ner rejält dag 5 & 6 men nu kom nästa problem såklart.. Har troligen fått ner bitar av mat i såret trots stygnen så det har blivit en infektion. Så jäkla äckligt. Ska till Käkkirurgiska imorgon så får de spola ur det och sy om. Håller tummarna för att jag inte blir lika svullen igen.. 

lördag 15 februari 2014

Dag 5 efter tandutdragning

Idag mår jag sådär.. Önskar all smärta bara kunde försvinna. Det gör till och med ont att äta soppa. Överallt på nätet där jag har läst skriver folk att de åt som vanligt dagen efter och att det inte var så farligt. Men det kanske är jag som har låg smärttröskel haha.